Pomysł na zdrowe śniadanie dla dzieci

Poranki bywają nerwowe i trudne – szczególnie gdy w domu są dzieci, które nie zawsze chcą współpracować przed wyjściem do szkoły czy przedszkola. Bardzo istotnym jest, aby zapewnić im z rana pożywny posiłek, jednak co zaproponować, aby malec z pewnością to zjadł?

Klasyka gatunku dla małych i dużych

Śniadanie dla dzieci powinno zapewnić im energię na cały poranek – aż do czasu, gdy zasiądą do drugiego śniadania przed południem. Dlatego też bardzo ważnym jest, by wybrać opcję, która zapewni im duży przypływ sił i energii (choć tej zazwyczaj dzieciom nie brakuje). Niestety, wiele maluchów jest nieco wybrednych i rodzice muszą mocno nagimnastykować się, by stworzyć posiłek, który przypadnie im do gustu.

Zdecydowaną klasyką gatunku, którą lubi większość dzieci, są płatki śniadaniowe. Jeśli malec da się przekonać – świetnym wyborem są zdrowe płatki owsiane, jaglane czy inne tego typu, pozbawione cukru. Jeżeli jednak dziecko woli klasyczne płatki, warto wybrać takie, które zawierają jak najmniej sztucznych dodatków, barwników oraz cukru. Obecnie, w coraz większej ilości sklepów można znaleźć takie właśnie rozwiązania. Dodatkowo, połączenie płatków z mlekiem (roślinnym lub krowim – to pierwsze jest znacznie zdrowsze, jednak nie każde dziecko je lubi) jest bardzo szybkim rozwiązaniem – można stworzyć pożywny posiłek w zaledwie kilka minut. Jeśli malec zgodzi się zjeść na przykład owsiankę – możecie wzbogacić ją o ulubione dodatki: suszone lub świeże owoce, orzechy, pestki dyni, czekoladę i wiele innych.

Innym rozwiązaniem, które zapewni energię i jest stosunkowo szybkie w przygotowaniu, jest jajecznica. To danie również można łączyć z rozmaitymi dodatkami – na przykład cebulą, wędliną, pomidorami, szpinakiem czy rukolą. Dzięki takiej mnogości opcji, każdy może zjeść jajecznicę w swoim ulubionym wydaniu, bez strachu że posiłek nie przypadnie komuś do gustu: wystarczy, że każdy domownik nałoży ulubione dodatki do dania już na talerzu.

W domu i na wynos

Sprawa komplikuje się nieco, gdy chcemy stworzyć danie, które można zabrać ze sobą. Na szczęście, i na takie sytuacje można znaleźć dobre rozwiązanie. Jeśli nie jest szczególnie gorąco, a dziecko lubi warzywa – świetnym wyborem są wszelkiej maści sałatki. Bardzo istotnym jest jednak, by nie serwować ich maluchowi w szczególnie upalne dni: wówczas mogłyby się zepsuć nim dziecko zasiądzie do posiłku.

Świetnym i dość szybkim wyborem są również wszelkiego rodzaju kanapki: dzięki mnogości opcji, każdy może dostosować ją do swoich preferencji, a kanapka złożona z dwóch kromek wypełnionych dodatkami -z powodzeniem może posłużyć za posiłek poza domem. Na szczęście, większość dzieci lubi kanapki – zwłaszcza że można je przygotować nie tylko na słono, ale również na słodko: na przykład z masłem orzechowym i dżemem.

A co jeśli dziecko jest niejadkiem?

Prawdopodobnie każdy rodzic, którego pociecha odmawia spożywania posiłków przyzna, że nie raz i nie dwa godził się na jedzenie niezdrowych rzeczy – byle tylko dziecko zjadło cokolwiek. Nie można winić dorosłych, że chcą jak najlepiej dla malca – ale na dłuższą metę dieta złożona z fast foodów i słodyczy odbije się negatywnie na jego zdrowiu. Dlatego też warto dołożyć wszelkich starań, aby zastąpić niezdrowe posiłki ich pełnymi wartości odżywczych odpowiednikami. Na szczęście, obecnie nie jest to aż takie trudne jak było jeszcze kilkanaście lat temu, kiedy dostęp do wiedzy (i szerokiej gamy produktów) był znacznie ograniczony w porównaniu do dnia dzisiejszego.

Na przykład, jeśli dziecko uwielbia nutellę – postaraj się zastąpić ją zdrowszym zamiennikiem – czy to przygotowanym samodzielnie, czy zamiennikiem. Również wszelkiego rodzaju bułki słodkie czy muffiny (które również z powodzeniem mogą posłużyć za śniadanie!) świetnie sprawdzą się jako pomysł na zdrowe i pożywne śniadanie. W czasach, kiedy w internecie można znaleźć naprawdę wszystko – wystarczy wyszukać zdrowszy zamiennik ulubionego dania dziecka, jeśli wiemy, że nie jest ono najlepszym wyborem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *