Czym zastąpić słodycze? Pomysły na 4 zdrowe i smaczne przekąski.

Wszyscy zdajemy sobie sprawę z tego, że nadmiar słodyczy jest szkodliwy dla zdrowia. Czasami jednak mamy na nie nieodpartą ochotę, sięgamy po batona lub sklepowe ciastka, a później męczą nas wyrzuty sumienia. Warto mieć zawsze w domu pyszne zdrowe słodkie przekąski, którymi zastąpimy niezdrowe smakołyki. Są łatwo dostępne i z pewnością zasmakują nie tylko dorosłym, ale również dzieciom. Zobacz 4 sposoby, które odpowiedzą na pytanie: Czym zastąpić słodycze?

1. Batoniki zbożowe

Jeśli chcesz, możesz zrobić je sama w domu- (w Internecie znajdziesz mnóstwo przepisów na zdrowe domowe batony), nie jest to jednak konieczne. Batonik zbożowe kupisz praktycznie w każdym sklepie spożywczym. Wybierając produkt, zwróć uwagę na jego skład- im mniej składników tym lepiej, unikaj tych zawierających syrop fruktozowo-glukozowy oraz wzmacniacze smaku i zapachu. Sięgnij po batoniki bogate w płatki zbożowe (owsiane, jaglane, pszenne, ryżowe), orzechy, słodkie daktyle i inne suszone owoce. Jeśli Ty lub dziecko lubi kakao, śmiało wybierz baton w ciemnej czekoladzie. Takie produkty są bardzo bogate w błonnik pokarmowy, zawierają też takie minerały jak wapń, potas, fosfor, magnez, żelazo oraz witaminę E i witaminy z grupy B.

2. Mus owocowy lub sorbet

To pyszny i zdrowy pomysł na drugie śniadanie, deser czy po prostu przekąskę w domu. Wystarczy zmiksować garść owoców świeżych lub mrożonych blenderem. Jeśli użyjesz tych świeżych powstanie pyszny mus, z kolei z zamrożonych zrobisz zdrowe i smaczne lody sorbetowe. Nie oprze się im żaden łasuch. Wybierz te owoce, które lubisz- mogą to być banany, truskawki, borówki, jagody, maliny. Taka naturalna słodycz jest bogata w związki mineralne, witaminy oraz antyoksydanty. Ponadto jest przyjemna w smaku i umiarkowanie słodka, ponieważ zawiera naturalne korzystne dla zdrowia cukry proste.

3. Suszone owoce

To klasyk wśród zdrowych przekąsek, który nigdy nie wychodzi z mody. Sprawdzą się nie tylko w domu, ale również w pracy, w szkole, podczas podróży czy spaceru. Wybór jest ogromy- możesz sięgnąć choćby po suszone śliwki, morele, rodzynki, banany, jabłka, daktyle. Pamiętaj, by zawsze kupować bakalie niesiarkowane i bez sztucznych konserwantów. Te prawdziwe bomby witaminowo- mineralne szybko sycą głód i stawiają na nogi w chwilach zmęczenia.

4. Domowe ciasteczka

Wypróbuj kilka prostych przepisów. Znajdziesz je w sieci, książkach i czasopismach kulinarnych lub kobiecych. Są proste w przygotowaniu i o wiele zdrowsze niż gotowe ciastka z supermarketu. Piekąc ciastka sama, masz pewność, że nie zawierają one szkodliwych tłuszczów utwardzonych, rafinowanego cukru, konserwantów i barwników. Warto wypróbować przepisy na domowe ciasteczka owsiane, sezamowe lub muf finki ryżowe, czekoladowe lub marchewkowe. Są przepyszne, a w ich pieczeniu mogą uczestniczyć również dzieci, co będzie dla nich stanowić świetną zabawę. Jeśli pieczesz ciastka suche, warto zrobić ich nieco więcej, ponieważ możesz je przez dłuższy czas przechowywać w szklanym słoiku lub blaszanym pudełku i sięgnąć po taką przekąskę w razie potrzeby.

Czym zastąpić słodycze? Podsumowanie

Biały cukier bardzo uzależnia. Jeśli od dłuższego czasu jesteś przyzwyczajona do podjadania niezdrowych słodyczy, z początku może Ci być trudno przestawić się na pyszne, ale jednak nieco mniej słodkie zdrowe przekąski. Bądź wytrwała i nie poddawaj się niekorzystnym dla zdrowia pokusom. Naukowcy dowiedli, że zbudowanie nowego nawyku trwa około trzech tygodni. Przez ten czas, za każdym razem, gdy dopadnie Cię ochota na coś słodkiego, sięgaj po zdrowe słodycze. Po 21 dniach zapomnisz o uzależnieniu od ciast i batonów, a w dłużej perspektywie czasu bardzo zyska na tym Twoje zdrowie i samopoczucie.

Leave a Reply

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *